Hobbit

21:06 0 Comments A+ a-

Tytuł : Hobbit, czyli tam i z powrotem

Autor : John Ronald Tolkien

Ocena : 5/10

Recenzja : Bilbo Baggins, spokojny hobbit jak to każdy. Najchętniej siedzi w domowym zaciszu, przy herbatce. Nie rusza sie nigdzie, nie licząc krótkich spacerów. Pewnego dnia kiedy Bilbo siedział sobie na ławeczce przed swoim pięknym, okazałym domem odwedził go Gandalf - czarodziej, a do tego mistrz fajerwerków. Po nie zbyt udanej rozmowie, następnego dnia odwiedza do trzynastu krasnoludów i wjego domu (!) urząda sobie obifitą kolację. Proponują wspaniałą przygodę i furę pieniędzy. Mimo przyzwyczajeń do wygody, mimo strachu i obaw pan Baginss zgadza się na wyprawę. Lecz czy przeżyje? Grupę wędrowców spotyka ne mało nie bezpiecznych przygów, a na dodatek dokucza mi głód i pragnienie. Jak się potoczą losy bohaterów? I czy dotrą do siedziby smoka Smauga i zabiją go czy odzyskają zagarnięty przez niego skarb?

Ode mnie :  Książka zdecydowanie nie w moim stylu. Fantastyka mnie nie przekonuje. Jak na moje wszystko jest zbyt dokÅ‚adnie dopracowane, co mÄ™czy przy czytaniu. Chociaż przyznajÄ™, że Tolkien bardzo Å‚adnie opisuje krajobraz, książka jest pisana z poczuciem humoru - co jest dużym plusem. CaÅ‚a reszta mnie nie pociÄ…ga, a wrÄ™cz odpycha. NaprawdÄ™ doceniam geniusz Tolkiena i w peÅ‚ni rozumiem to, że dla miliardów ludzi na Å›wiecie jest to rewelacyjny pisarz. Jednak... Przykro mi, nie dla mnie.


Książka przeczytana w ramach wyzwania Trójka E-pik.
Kropka


Dziękuję za komentarze. Każdy z nich jest dla mnie bardzo ważny i motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu