Ekranizajca w marcu!

21:02 7 Comments A+ a-



CaÅ‚kiem niedawno skoÅ„czyÅ‚am czytać "Kamienie na szaniec" i jak siÄ™ okazuje ekranizacja jest już w przygotowaniu!  KorzystajÄ…c z okazji, że jeszcze wszystko jest na Å›wieżo, postanowiÅ‚am z Wami podyskutować na ten temat.;) WÅ‚aÅ›nie dziÅ› zakoÅ„czyÅ‚y siÄ™ zdjÄ™cia. Sceny sÄ… krÄ™cone w Lublinie, a reżyserem jest Robert GliÅ„ski (twórca m.in."Cześć Tereska"). Film ukaże siÄ™ w kinach w marcu - sÄ…dzÄ™, że to nie przez przypadek. W "Kamieniach..." marzec jest szczególnym miesiÄ…cem. To wÅ‚aÅ›nie wtedy aresztowano Rudego, zrealizowano akcjÄ™ pod ArsenaÅ‚em. A trzydziestego marca zmarli Alek i ZoÅ›ka. JeÅ›li tylko mi siÄ™ uda, wÅ‚aÅ›nie tak sobie uczczÄ™ urodziny - wypadem do kina. Mam jednak wrażenie, że film nie bÄ™dzie w stanie oddać tego, co ma w sobie książka. Te sÅ‚owa jak nic innego sÄ… w stanie nam uzmysÅ‚owić, kim byli ci chÅ‚opacy. Nie jestem taka pewna czy to samo bÄ™dzie w stanie zrobić obraz. Może jednak jestem w bÅ‚Ä™dzie i film okaże siÄ™ absolutnym fenomenem? Mam takÄ… nadziejÄ™! 
Jednak... Jednak film ma już u mnie dużego minusa. Za co? Za obsadę! Byłam tak zadowolona, a tu masz ci pech. Porównajmy więc:

Autentyczne zdjęcia bohaterów książki "Kamienie na szaniec" Źródło

Zdjęcie aktorów. Źródło


Wszystko, by byÅ‚o okej. ByÅ‚am wrÄ™cz wniebowziÄ™ta, kiedy zobaczyÅ‚am tak dobranÄ… obsadÄ™ i chyba nie miaÅ‚abym siÄ™, do czego doczepić, gdyby zaczynajÄ…c od lewej staÅ‚ Alek, Rudy i ZoÅ›ka. Jednak wcale tak nie jest. Okazuje siÄ™, że szczupÅ‚ym, wysokim chÅ‚opakiem jest ZoÅ›ka. ZupeÅ‚nie mi to nie pasuje. Czy tylko ja uważam, że byÅ‚ to straszny pomysÅ‚, czy Wy również odnosicie takie wrażenie? 
Mam nadziejÄ™, że do marca otrzÄ…snÄ™ siÄ™ z tego szoku i nie bÄ™dÄ™ patrzeć na film, tylko przez pryzmat obsady. 


Zapraszam Was też to obejrzenia zwiastuna:


7 komentarze

Write komentarze
3 października 2013 21:16 delete

Nie wiedziałam, że będzie ekranizacja!
Mam nadzieję, że będzie udana, bo ta historia jest warta tylko genialnej produkcji!
Obejrzałam zwiastun na filmwebie - jak dla mnie na razie porażki nie ma. Aktorzy wydają się na pierwszy widok "ogarnięci" (że się tak wyrażę) i myślę, że wiedzą, jak wielkie wyzwanie mają przed sobą. No i równocześnie szansę :)

Reply
avatar
Magda M.
AUTHOR
3 października 2013 23:48 delete

To jedna z niewielu lektur szkolnych warta przeczytania. Pamiętam, jak nawet osoby BARDZO nie lubiące czytać tkwiły z nosem w tej książce.
Co do ekranizacji, mam mieszane uczucia. Czy zna ktoś ekranizację lepszą od książki? No, może poza Forrestem Gumpem. Zawsze coś jest nie tak w ekranizacji. A potem człowiek się tylko irytuje ;)
Pozdrawiam!

Reply
avatar
Kyou
AUTHOR
4 października 2013 14:55 delete

Film nie dla mnie - książki nie przeczytałam. Lubię takie tematy, jednak... Kamienie na szaniec to nie dla mnie.

Reply
avatar
Paulina K.
AUTHOR
4 października 2013 15:29 delete

Ale fajnie, nawet nie wiedziałam:)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
5 października 2013 20:15 delete

Nie czytałam książki, ale mam w planach. Co do obsady, to zgadzam się z Tobą :)

Reply
avatar
test
AUTHOR
14 października 2013 15:30 delete

Nawet nie wiedziałam, że będzie ekranizacja! Tą książkę wspominam bardzo miło, jest wzruszająca i brakuje słów, aby wszystko o niej opowiedzieć.
Do kina na pewno pójdę - a co do obsady, to nie będziesz zwracała na to uwagi :) A nawet jeśli, to postaraj się nie, aby nie popsuć sobie całego filmu :)
Pozdrawiam!

Reply
avatar
yllla
AUTHOR
29 października 2013 08:58 delete

Będzie ekranizacja! Fajnie :)

Jak dla mnie aktorzy, których zdjęcia umieściłaś pod zdjęciami "Alek" i "Rudy" świetnie pasują. Ten chłopak z lewej, jakoś mi nie pasuje, ale najważniejsze, żeby dobrze grali :)

Reply
avatar

Dziękuję za komentarze. Każdy z nich jest dla mnie bardzo ważny i motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu