McDusia

15:00 10 Comments A+ a-




Tytuł : McDusia

Autor : Małgorzata Musierowicz

Wydawnictwo : Akapit Press

Liczba stron : 292

Cena na okładce : 29,90 zł.

Ocena : 4/6





 Tak siÄ™ zÅ‚ożyÅ‚o, że choroba przygwoździÅ‚a mnie do łóżka. Wszystko mnie swÄ™dzi, mam stan podgorÄ…czkowy, a po caÅ‚ym łóżku tarzajÄ… siÄ™ zużyte chusteczki. Tragedia, tragedia. Już od szeÅ›ciu dni nie miaÅ‚am konaktu ze Å›wiatem zewnÄ™trznym, nie liczÄ…c krótkich odwiedzin M. i nie zawodnego internetu. W tych trudnych chwilach towarzyszyÅ‚a mi książka i pomagaÅ‚a przetrwać przez ten paskudny czas. Już kiedyÅ› miaÅ‚am do czynienia z literaturÄ… pani Musierowicz. Kilka lat temu zaczytywaÅ‚am siÄ™ w niej bez pamiÄ™ci. StaÅ‚o siÄ™ tak, że odÅ‚ożyÅ‚am JeżycjadÄ™ na dÅ‚uższy czas, by teraz wrócić do niej przy najnowszej książce z serii.

ZagoÅ›ciÅ‚am znów w obszernej, serdecznej i peÅ‚nej rozmów kuchni przy Rosvelta. UsiadÅ‚am przy drewnanym stole i w tempie natychmiastowym zostaÅ‚am ugoszczona iÅ›cie królewskÄ… herbatkÄ… i ciastem drożdżowem Gabrysi. Ta część Jeżycjady pozwala znów zajrzeć do przyjaznego domu Borejków, akurat w okresie Å›wiÄ…t Bożego Narodzenia, gdy trwajÄ… przygotowania do Å›lubu Laury i Adama. W miÄ™dzy czasie odwiedza ich również Magdusia - jedna z córek bliźniaczek Kreski - a musicie wiedzieć, że wprowadzi tu ona dużo zamieszania!  DziÄ™ki naszej nierozgarniÄ™tej, bezkomromisowej Idzie do nowo przybyÅ‚ego goÅ›cia przylgnęło przezwisko McDonaldusia. A to z powodu jej upodobania do niezdrowego jedzenia. Ida bez przerwy jej to wypomina i prawi zÅ‚oÅ›liwe aluzje. Ale musicie wiedzieć, że miÅ‚oÅ›ci Magdy do frytek jest w peÅ‚ni ( choć dziwacznie) uzasadniona. Okazuje siÄ™ też, że ma ona wiele innych tajemnic.

A co z rodzinnym fatum Å›lubnym? I do tego przyczyni siÄ™ przyjazd Magdusi! Laura - w peÅ‚ni opanowana i pewna swego wierzy, że ominie jÄ… sÅ‚ynny, nieszczÄ™sny los borejkowych panien mÅ‚odych. W przeciwieÅ„stwie do reszty rodziny, która na wszelki wypadek zakupiÅ‚a nawet dwie pary Å›lubnych pantofelków. Gabrysia - jak to Gabrysia - chciaÅ‚aby  wszystko zaplanować i zorganizować. Niestety, a może na szczęście Laura jej na to nie pozwala.

Nie wiem, nie wiem. Nie mam pojęcia jak pani Musierowicz to robi... A dokładniej : na samym początku książki wcale nie byłam do niej przekonana. Już zapomniałam jakiego to wyniosłego języka używa Ignacy Borejko, ile cytatów pada w słonecznej kuchni z utworów z którymi ja nigdy styczności nie miałam, jakie rozległe i szczegółowe opisy Poznania można znaleźć w Jeżycjadzie. Strasznie mnie to denerwowało. To dumne słownictwo strasznie irytowało i nie dawało mi spokoju. Ale z każdą kartką nie mogłam się oderwać i z wielką chęcią wracałam do "McDusi". Czytało mi się ją o wiele lepiej niż książki łatwo pisane i z wartką akcją. To nie pojęte - książki Musierowicz zupełnie zaprzeczają moim upodobaniom, a jednocześnie chętnie do nich wracam!


Zapraszam was na autorską stronę pani Małgorzaty Musierowicz: www.musierowicz.com.pl
Warto zajrzeć tam do Ksiegi Gości, gdzie moża porozmawiać z samą autorką, zadać jej kilka pytań. Organizują tam też "Kącik zagadek literackich" - nie będę się rozdrabniać, ale naprawdę fajna sprawa. Ogólnie cała strona MM jest genialnie zorganizowana, a dzięki sympatycznym odwiedzającym czuję się jakbym przebywała w wirtualnej kuchni Borejków! ;)


A tu podzielÄ™ siÄ™ z wami drzewem genalogoicznym, które bardzo mi pomogÅ‚o w przypominaniu sobie podstawowych zwiÄ…zków w tej rodzinie. Å¹ródÅ‚o




Ciekawostki : 


W Polsce sÄ… 634 osoby o nazwisku Borejko.

Poznań Borejków <-- Tu możecie podpatrzeć Borejkowy świat.

W przygotowaniu jest już dzwudziesta część serii, książka pt. "Wnuczka do orzechów". Na podanej wyżej stronie Małgorzaty Musierowicz można znaleźć już jej okładkę.

10 komentarze

Write komentarze
Unknown
AUTHOR
26 marca 2013 17:21 delete

a ja byłam od początku przekonana do "McDusi". już przy pierwszej ilustracji zakręciła mi się łezka w oku.. ;) oczywiście, że najnowsze tomy nie mogą dorównać tym pierwszym, ale to wciąż ta sama niezastąpiona seria, której lektura pomagała mi w ciężkich chwilach...
wyczekujÄ™ "Wnuczki..".

Reply
avatar
Kropka
AUTHOR
26 marca 2013 18:49 delete

I ja również chętnie przeczytam! ;)

Reply
avatar
Anonimowy
AUTHOR
26 marca 2013 19:34 delete

Fajna książka. Niedawno, w tym roku kupiłam koleżance taka na urodziny i trochę jej poczytałam, a skutki były takie, że nie chciałam oddać. A i mam jedną sprawę do Ciebie Kropko; proszę wejdź na vjf i napisz. :) Kasia

Reply
avatar
Magda
AUTHOR
27 marca 2013 00:06 delete

oj pamiętam jak kiedyś zaczytywałam się w książkach tej autorki :) chyba pora sobie przypomnieć stare czasy :)

Reply
avatar
Pati
AUTHOR
28 marca 2013 14:28 delete

Bardzo lubię Jeżycjadę, ale nie miałam jeszcze okazji przeczytać McDusi. Muszę to zmienić. Wnuczki do orzechów też wyczekuję :)
Pozdrawiam :)
czytamwiecpisze.blogspot.com

Reply
avatar
Meme
AUTHOR
28 marca 2013 20:40 delete

Uwielbiam Jeżycjadę, a "McDusia" czeka na mojej półce. Póki co jestem przy "Kalamburce" ;)

PS. Jako, że jesteś czytelniczką Musierowicz, zapraszam się do naszego Projektu związane z jej literaturą ---> musierowicz.blogspot.com

Reply
avatar
29 marca 2013 23:58 delete

Z racji tego ze uwielbiam Musierowicz i całą serię marze aby przeczytać McDusie ;) Szybkiego powrotu do zdrowia ! :)

Reply
avatar
Helli
AUTHOR
7 kwietnia 2013 09:11 delete

Zastanawialam się na przeczytaniem tej książki. Ale dzięki temu co tu przeczytalam to jestem pewna, że zrobię to w najbliższym czasie!

Reply
avatar
Bebe
AUTHOR
13 kwietnia 2013 20:24 delete

Ja chciałam powiedzieć, że zostałaś przeze mnie nominowana do Libster blog. Miłej zabawy ;)
Tu masz link:
http://biblioteczka-zienki.blogspot.com/2013/04/libster-blog.html

Reply
avatar
28 lutego 2014 12:17 delete

Osobiście zżymuję się na edytorskie przygotowanie książek tego wydawnictwa, ale moja żona jest wielką miłośniczką Musierowicza i czyta mi fragmenty :) Niektóre są naprawdę niezłe :)

Reply
avatar

Dziękuję za komentarze. Każdy z nich jest dla mnie bardzo ważny i motywuje mnie do dalszej pracy. ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu